• Home
  • Logo, huisstijl en branding

Logo, huisstijl & branding

Is je logo, huisstijl en branding onderscheidend genoeg? Roept je merk het juiste gevoel op? En weet je daarmee je doelgroep te bereiken?

Geen andere uiting raakt directer de kern van een organisatie. Het is een visuele samenvatting van alles waar je voor staat. Het ontwikkelen van een logo en huisstijl is een intensief traject. Kijk ook even bij de veelgestelde vragen.

Het proces ziet er als volgt uit:

  1. Briefing: we bespreken de organisatie, de branche, de doelgroep en de do's en don'ts.

  2. Research: ik bekijk welke logo's er al in de markt zijn, om te voorkomen dat ik iets ontwerp wat er al (ongeveer) is. Of dat ik iets maak dat totaal niet aansluit.

  3. Schetsfase: Naast een moodboard maak ik twee of drie schetsen voor een logo. Eén van deze voorstellen werk ik dan verder uit tot het definitieve resultaat.

  4. Selectie: ik leg de voorstellen voor en we kiezen samen de beste optie om verder uit te werken.

  5. Uitwerken: ik werk de gekozen versie verder uit, en maak de bestanden klaar voor drukwerk en online gebruik.

Nóg beter naar je merk kijken?

Trajecten die je verder brengen

Wil je nieuwe stappen zetten én heb je het lef om serieus naar je merk te kijken? Ook naar de gedragsmatige kant? Dat is slim! Ik geef dat traject graag vorm met mijn collega Frank Goijarts. Samen trekken we op onder de naam Brainy Branding. In een aantal workshops brengen we je naar de essentie. Meer weten? Bekijk de website of bel even 0487 - 745 000 voor een afspraak!