Uitingen rond fusieplan

  • Opdrachtgever:
    Werkorganisatie Druten Wijchen
  • Soort opdracht:
    diverse uitingen
Fusiemagazine gemeenten Druten en Wijchen
Fusiemagazine gemeenten Druten en Wijchen

Communicatie rond fusieplannen

Nee, tot een fusie tussen Druten en Wijchen is het niet gekomen. Toch heb ik de campagne ervoor met bijzonder veel plezier vormgegeven.

Bij teams noemt Annelies Meijers het vaak ‘door de wasstraat te halen’. Wat gaat goed, op welke punten en terreinen kan Annelies zichzelf en AM Kwadraat verbeteren, wat is teveel en wat juist te weinig?

Met opdrachtgevers en collega’s voert Annelies Meijers bewust reflectiegesprekken over de uitgevoerde opdrachten. Ze realiseerde zich dat ze eigenlijk nooit echt stevig reflecteert op haar eigen bedrijf in het geheel. Het maken van dit Culture Book is voor haar die reflectie.

Het boek bestaat voor een belangrijk deel uit testimonials van opdrachtgevers, collega's en andere relaties. Daarnaast geeft Annelies een kijkje in de keuken van AM Kwadraat en haar eigen achtergrond. 

De afwerking van het Culture Book is bijzonder. De losse omslag heeft een flap, en wordt met een geknoopt elastiek op zijn plaats gehouden. Het beeldmerk van AM Kwadraat (de 'tweetjes') zijn gestanst, zodat het mozaïek aan de binnenzijde zichtbaar wordt. Dat is een referentie naar de uitspraak van Bert Hellinger: “het onzichtbare zichtbaar maken”. Verder is het binnenwerk afgewerkt met een paarse singersteek, en zijn de draadeinden niet afgeknipt. Het drukwerk is verzorgd door Drukkerij Aeroprint (súpermensen daar!), en de eindredactie was in handen van Christien Roovers.

Fusiemagazine gemeenten Druten en Wijchen
Culture Book AM Kwadraat

Wil je ook grafische ontwerpen die je merk versterken?