AM Kwadraat

  • Opdrachtgever:
    Annelies Meijers MBA
  • Soort opdracht:

    Visuele identiteit

Mensenwerk met systemische en strategische blik

De samenwerking met systemisch teamcoach Annelies Meijers van AM Kwadraat is gestart in 2008. Sinds die tijd hebben we intensief samengewerkt aan het creëren en versterken van het merk.

In 2020 zijn we gestart met de rebranding van AM Kwadraat. Doordat Annelies in de jaren daarvoor vooral gericht was op de systemische kant van het werk, was het bedrijfskundige aspect wat uit beeld geraakt. Dát moesten we zien terug te krijgen, met behoud van het warme en menselijke. En: met behoud van energie, want die is zo kenmerkend voor AM Kwadraat.

Nadat de merkessentie en positionering helder waren, hebben we een check gedaan bij de gewenste doelgroep. Ik heb twee stylescapes (een soort moodboard +) gemaakt, met ieder een eigen visuele richting. De uitkomst was toch best verrassend. Pas toen helder was welke kant we opgingen, ben ik verder gegaan met het ontwerpen. Het resultaat: een nieuwe uitstraling die precies past bij AM Kwadraat, en die door de beoogde doelgroep wordt begrepen.

Wil je ook grafische ontwerpen die je merk versterken?